måndag 15 juni 2015

Fysikälskaren & 1373 andra

Men hallå! En av kamelisarna börjar så där sakta men säkert vara back on track, medan de andra kamelisarna nu sysslar vad de sysslar med...

I lördags blev det som tidigare nämnt dags för mitt tredje Venla-lopp, denna gång i form av startsträckan. Även om jag denna gång klarat mig utan bihåleinflammation hade jag ändå en gammal flunsa i bagaget då jag till pansarvagnens skott spurtade (relativt begrepp) iväg, och därför var jag nog inte heller allt för nervös då jag tillsammans med knappa 1400 andra tanter stegade in i egentliga Finlands skogar.

Det enda jag på förhand var lite orolig över var sträckan på 8,0 km - en sträcka av den längd att jag aldrig förr orienterat den - men det gick hemskt bra, en orsak till vilket ju kan ligga i att man i Jukola och Venla ju trots allt inte behöver anstränga sig allt för mycket i orienteringsväg, speciellt inte där i svansändan där jag allt som oftast brukar hålla hus.


Tiden var nu inte någon av de bästa, men som sagt är jag alldeles nöjd över mig själv, med tanke på omständigheterna. Vår slutplacering låg sedan på 1109 av 1305 i mål komna lag.

Denna vecka har jag planerat att ta mig i kragen vad gäller gymbesökandet, likaså ska jag försöka ta mig ut på en liten springlänk. Så det blir nog bra, nog!

/FÄ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar