onsdag 3 juni 2015

Sömnbrist och fysikledsamt

Vår blogg verkar sova. Dags att vakna.

Mitt sommarjobb har börjat, jag ska jobba på ett servicehem hela sommarn. Det är i sig inte fråga om något fysiskt arbete, men det är definitivt mer fysiskt än att sitta på sin muskulösa rumpa och läsa hela dagen.

Jag hade tänkt att jag kunde ta mig till jobbet med cykel varje dag, för att få dagens träning gjord i samma veva. Vägen är ungefär 10 km lång, så det är inget problem i sig. Men är man lat i själen samtidigt som man är bra på att hitta på svepskäl så cyklar man inte till jobbet varje morgon. Jag räknade nämligen ut att jag i och med att ett jobbcyklande för att undvika ofräshhet lär kräva ett kort duschande väl på jobbet får vakna ett par minuter senare om jag glatt åker buss. Måste ju ta vara på den fungerande allmänna trafiken vi har...

På grund av att vi med tjejerna firade snäppet större bragder under veckoslutet har mitt sömnintag inte varit något att hänga i julgran, sedan fredag har jag sovit alldeles total-för lite. Jag har således haft det alldeles oöverkomligt svårt att motivera mig till någon sorts träning efter jobbet nu i början av veckan. Idag tog jag mig ändå i kragen, och traskade iväg till gymmet efter avslutat arbetspass. Även om det på morgonen kändes motigt att hänga träningsväskan över axeln så rullade gympasset sedan på riktigt bra - skönt!

Vad passar bättre att avsluta ett så ostrukturerat inlägg som detta än att kasta ut en liten överblick mot den kommande sommarn? Denna vecka tänkte jag ännu ta det litet lugnare, men sedan räknar jag med att ha fått upp jobbrutinerna i ett relativt bra skick, så jag kan börja planera in en lämplig träningsmängd, där löpning, gym, cykling och simning står högst upp på listan. Målet är naturligtvis att under de tre sommarmånaderna omvandlas från gottegris till muskelknutte ;)



/Fä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar