torsdag 28 maj 2015

Gult e fult

Hejhejhejhejhejhejhej!

Förra veckan blev det äntligen dags att ta avsked av de gamla orienteringsdojorna. SOm belöning efter avslutad orienteringsbana (5 km på 1:40 h......), så fick jag efter vissa om och men ta på mig de nya skorna, fina som bara den. Däremellan fick jag tacka mitt smala fotblad för att jag slapp de fula lila skorna och istället fick ta de fina blå.

Gissa själv vilken som är vilken.
Igår fick jag sedan möjlighet att testa de nya tossorna i terräng, då jag deltog i klubbens klubbmästerskap. I skrivande stund har resultaten inte än ploppat upp, men mina feelisar är att själva orienteringen gick ok, löpningen desto sämre. Banan var alltså 5 km och min tid 1:30 h, till mitt försvar kan jag säga att även banläggaren medgav junior(omskrivning för oerfaren)banorna kan ha varit ganska krävande. Och skorna skavade som bara den. Vi får se om jag faktiskt i Jukola om två veckor ska ge mig in på den 8 km långa banan, eller om jag till alla inblandade parters lättnad byter till en på 5 km.

Orientering rekommenderas annars för alla och envar så här dagarna före dimissionen - vem skulle ens villa ha släta och fina armar och ben i stunden man kliver upp på scen för att ta emot sina ödesbestämmande bokstäver?

/Fä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar