söndag 28 juni 2015

Pommes noisettes och annan återhämtningsmat

Tjabba, och välkommen också till er två som vågat klicka in er på tres camelios blogg från Mexico!

Idag började jag dagen med att tillsammans med de charmiga huvudpersonerna i Stockholm Noir-serien ligga på bakgården och suga i mig UV-strålning (och IR och mitä näitä nyt on). Trotsandes alla sägner om att solande gör en lös och lä i lederna rustade jag sedan ut mig på länk, i den nya Jukola-skjortan.

Det blev en länk på ungefär 5,5 km, samma länk som jag faktiskt sprang redan i måndags. Då, på måndagen, var det så tungt, så tungt och jag blev tvungen att gå flera gånger samtidigt som jag förundrades över att jag någonsin orkade ens delta i någon halvmarathon. Detta var också orsaken till att jag sprang precis samma runda idag: jag ville ha totalt jämförbara värden mellan gångerna, för att se (och spekulera och gissa) om det är konditionen, löptekniken eller psyket som hunnit dala ner sedan HCR. Nå, inte vet jag vilken det är, men idag kändes rundan redan avsevärt angenämare.

Ovan måndagen, nedan idag.
Så ja, hm. Kanske jag ska försöka börja få in tå länkar i veckan igen. När jag tar en titt i träningsdagboken märker jag nämligen att jag ju nog trots allt tränade en gnutta för halvmartsaren. En annan sak som jag märker är att det är två och en halv månad sedan jag senast sprungit en länk med farten under 7 min/km.

/Fysikaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar