måndag 9 februari 2015

Kompensering

Som den dåligs cheataren jag är nås jag alltid, varenda en gång, av en grym morkkis efter att ha ätit lika kaloririka lass av mat som i det förra inlägget. Äckelätandet ska kompenseras och det genast.

För måndagens del var en länk planerad, men det satt hårt åt. Så hårt, att efter att jag kommit hem och suttit och stirrat in i datorskärmen en stund så var det bara någon millimeter ifrån att jag inte skulla ha gjort något i träningsväg alls idag. Men jag rustade upp mig; det blev 30 min konditionscykling med medelpuls 147 och maxpuls 168 - den senare under den fem minuter långa slutspurten med både större motstånd och högre frekvens.

En av hela filmhistoriens absoluta höjdare!
Jag fortsatte dessutom kvällen med att inviga blendern som jag fick i tidig födelsedaspresent; en äckligt hälsosam grön smoothie med sallad - kan ni tänka er, sallad - i. Imorgon innebär sedan för Fysikälskarens del en hörf i engelska (wat a jouk!) och en gymrunda med tidigare nämnda A!

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar