måndag 2 februari 2015

Lediga måndagar

Idag vaknade Fysikälskaren till den första lediga måndagen i en rad av tre stycken. Värt att notera: den fjärde måndagen kommer inte att vara ledig men desto bättre!

Och oj vad man hinner med under dessa lediga vardagar då huset står tomt! Lugnt morgonmål i sällskap av HBL, avbockning av Kjell Westös senaste verk på att läsa-listan, tömning av diskmaskin, nästan slutföring av sannolikhetskursen. Och klockan visade inte ens 14 när jag rustade ut mig på en länk i snöyran!

En 5,7 km blev det, på tiden 41:46 min, med medelpulsen 171 och maxpulsen 187. Hela tiden föll den blöta snön ner på mig, och allt för ofta blev jag tvungen att torka det smultna snövattnet ur ögonen, så att inte linserna skulle ramla ur. Trots det var överlagskänslan under länken riktigt bra, innehållande några lite jobbigare metrar förstås, men också flera riktigt sköna. 


Enligt sportstrackern hade jag det väldigt svårt med att hållas på gångbanor, och gjorde små krokar så väl in i skogen som ut i sjön. På grund av detta är siffrorna ovan inte de fullständigt rätta, men riktgivande i alla fall. Några knapptryckningar på den kära Texas säger mig att medelhastigheten i verkligheten låg på 7:20 min/km, ungefär. 

Sådant idag, innan dagen kommer att fortsättas med läsning inför religionsprovet som borde ha avklarats för fast hur länge sedan samt förberedelse inför textkompetensen som ligger närmare än någonsin!

/Fysikälskar'n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar