torsdag 5 februari 2015

Vilket flyt

Efter att ha suttit på stället i fem timmar drog jag efter min hemkomst idag ut på en snäppet hårdare länk. Det blev den vanliga korta knappa 5 km, som jag startade i riktigt vanlig mak, tog en lite hårdare raka vid ungefär 1,5 km, och fortsatte sedan den litet hårdare farten ända till slut, då tungheten och den höga pulsen inte kändes allt för oöverkomliga.

31:25 var tiden, dvs. fortfarande en bit ifrån det på min nivå eftersträvansvärda 6 min/km, men ändå mycket, mycket snabbare än någon länk hittills. Senast jag sprang denna samma länk var tiden 33:33 min. Jag medger att pulsen denna gång låg litet högre än vanligt (medelpuls 170 och maxpuls 189), men med gratis-äckelpäckel-reklam-ickepremium-spotify i öronen så kändes inte hjärtslagens höga frekvens annat än skön!

Djupt så det förslår.
Om den tidigare idag genomlida textkomptensen, som i stunden kändes riktigt bra, kan för tillfället inte sägas annat än hoppashoppas.

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar