fredag 17 april 2015

8 punkter


  1. Den befarade flunsan gick om lika snabbt som den kom, vilket innebar att jag idag vågade mig på en sväng till gymmet
  2. Början var, kanske som väntat, alldeles otroligt jobbig; aldrig att (de stackars) delta-musklerna någonsin förr skulle ha jobbat så hårt
  3. Slutet var däremot inte alls fullt så jobbigt som början gav tecken på att den skulle bli; plankan med sidopressen gick så gott som galant
  4. Idag såg jag ett par armar som var en inspirationskälla om något - just sådana armar som i min värld är det eftersträvansvärda!
  5. Inspirerad av punkt fyra tog jag med Chin assist-bonusen i programmet igen idag (efter en av brått beroende paus på några veckor), och till min förskräckelse hade jag fallit tillbaka till 18 kg kvar till armhävning utan motvikt
  6. Under gymmet kändes det dock som att jag skulle ha uppnått en annan milstolpe, en som ni ska få höra om inom sin tid nog, men icke
  7. En annan känsla under gymmet var känslan av att pyttipannan som förtärdes en timme tidigare mycket tappert strävade efter att komma upp igen, vilket för mig till den avslutande punkten:
  8. Dagens tips: ät i god tid före du tränar.

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar