söndag 5 april 2015

Alla system i naturen går mot en högre grad av entropi

Jag överraskade mig själv med att vakna först klockan 12 idag, lunchdags ju! Jag har alltid varit en morgonpigg själ, men nåväl, i något skede måste man ju ta fast all sömn som blivit oavcheckad under veckans gång.

Idag var det också dags för veckans andra länk. För det är riktigt sant att man bättre orkar koncentrera sig på att läsa om man ser till att också de andra delarna av kroppen än hjärncellerna får anstränga sig litet. Dessutom medför länkande i mitt tycke den bästa sortens avkoppling från all ansträngande tankeverksamhet - när man springer fram med naturen vinande förbi på alla sidor om sig får tankarna flyga fritt omkring just dit de själva vill, i motsats till vad de gör då man sitter vid köksbordet med näsan nedgrävd i termodynamikens huvudsatser.


Det blev så som bilden säger 9 km på lite dryga en timme. Överraskande nog var farten till och med hårdare än igår, trots den spända vaden och den en storlek för trånga löpjackan. Märk också min maximala hastighet. Är man snabb så är man. 

Näst i tur står en fräsch salladslunch, för vaknar man tolv är man berättigad att äta lunch fem!

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar