fredag 3 april 2015

Ett annat morgonmål

Inspirerad av BB ska jag också dela med mig av ett hälsosamt morgonmål, som blivit del av mitt liv i och med #newhealthylife (#hahaha, #vilketskämt). Dessutom har någon röstat på att denna vill se fler recept på vår blogg - härifrån tvättas!

Färskgröt:
2 dl naturell yoghurt
½ dl havreflingor
1 msk linfrön (jag har en blandning som också innehåller havtorn - C-vitamin där)
1 msk sesamfrön

Blanda glatt ihop alla ingredienser kvällen före Morgonen med stort M, och låt sedan bara denna uppfriskande (ingenting-smakande) gröt stå och vänta på dig i kylskåpet över natten. Utrymme för improvisering finns naturligtvis, till exempel har jag några kvällar bytt ut sesamfröna mot de lite knaprigare hampfröna. Glöm inte dekoreringen av gröten - förutom det estetiska värdet bidrar dekoration även med en liten uppfriskning vad gäller smaken på gröten; banan, jordgubbe, kiwi och frukt överlag, nötter, kokosflingor, vaniljfrön, u name it!

Läs mer om färskgröt här, fr.o.m. 6.4!
/Fysikälskaren

PS. Jag har fått ett nytt gymprogram och det är alldeles fy-uschigt härligt jobbigt och någon dag skall jag dela med mig av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar