söndag 12 april 2015

Rentokiva

Hur bra springandet än har börjat rulla framåt på senaste tider så möts vi alla ibland av dagarna då man bara helt enkelt inte vill eller orkar eller ids eller känner för att dra ut på länk. Vad som helst annat, bara inte springa. Mina alternativ idag låg då mellan att ta cykeln till gymmet och gymma så där riktigt enligt den långa modellen med bonus och allt, eller sedan en länk. Muttrandes och buttrandes gick jag med på att cykel till gymmet och hela den fadirullan äter upp alldeles för många läsningsminuter, så länk fick det bli. Springandes runt huset på jakt efter än inte-allt-för-smutsiga-springbyxor och än nytvättade lenkkaren påpekade någon del av mig i den inre monologen också att man ju nog trots allt inte springer några halvmaratoner genom att gå på gymmet.

Så det blev samma runda som för en vecka sedan. Jag var lite orolig över vaden som uppvisat några tecken på benägenhet till kramper, men den betedde sig riktigt beundransvärt. Löpningen kändes till stor del avslappnad och bra, och pulsen hölls relativt lågt nere, överlag kändes det som en långsam men avslappnad och skön återhämtningslänk.


Så fick jag se att det där med avslappnad löning många gånger bär en längre än spänd och lite pressad löpning. Tiden var denna gång nämligen hela 36 sekunder snabbare än senast - en prestation som mycket väl är värd att belönas med en avokadobröd- och kanelbullelunch.

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar