onsdag 26 november 2014

De där andra dagarna

Det finns dagar, som nu kanske inte alla måste lida av, men tyvärr hör alla tre kamelerna till den gruppen som måste lida. Alltid nu och då. Och det är inte roligt. Oftast smyger dom på en utan att man fattat att det är dags igen och så går man runt i några dagar och väntar att allt skulle gå om. Och vad är det som jag denna gång pratar om? Har någon där ute redan gissat?

JO MENS!

Mens. Även känd som lingonveckan, niagarafallet, kommunistveckan, you name it! Den vidriga mensen. Och den känns ännu mer vidrig då den råkar komma mitt i det hektiska tränandet. Äcklit är det. Och ingen kann säga emot mig, eller? Finns det nån som älskar mensen, drömmer riktigt om att få den? Om du är en sån eller om du känner nån sån, berätta gärna till mig, jag vill mer än gärna höra varför denna person tycker så.

Mens + träning = vidrigheter.

Personligen brukar jag villa ta ett par dagars paus under de röda dagarna, men alltid går det inte så lätt. Och vad om man får mensen mitt under ett maratonlopp? Vad gör man sen? Ingen aning, men jag hoppas innerligt och ytterligt att jag inte måst gå igenom det.

Undrar vad dom andra kamelerna tycker och tänker. Men nu väntandes på nästa vulkanutbrottet. Förhoppningsvis blir det inte bokstavligen ett utbrott. Hoppas vi innerligt och ytterligt.

Röttttttt
 
 
/Bakisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar