söndag 30 november 2014

Näsor

Nu börjar årstiden många löpare har fruktat. De röda näsornas tid. Årstiden då det inte är endast mörkt ute, men även så kallt att näsan nästan fryser av. Som all väder väcker också denna motstridiga känslor inom mig. För det första slipper man snart och snoukka, men för det andra är det fruktansvärt kallt utomhus (också hos Bakbloggaren). Nu måste jag riktigt kämpa för att få mig själv upp ur soffan och gå ut. "Det finns inte dåligt väder, endast dåliga kläder", men hurdana kläder ska jag ha på mig för att skydda min näsa?

För att de två andra kamelerna har sina egna "orsaker" för att skippa dagens länk, så måste jag gå ensam och springa. Men min käraste syster kom till min räddning, och veckans länk är nu uppskjuten tills imorgon. Så mer om det på måndag!

/Stenklängaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar