söndag 23 november 2014

Puoli kiloa päivässä

Här är jag, sjuklingen! Den av oss som skolkade från länken idag! Tro mig, om jag skulle ha varit med så skulle det definitivt inte ha blivit mer gång än löpning!

Idag har jag sovit länge, vaknat igentäppt och slemmig och äcklig (man glömmer lätt bort att duscha då man är en sjukling), startat risgrynsgrötsäsongen, hostat så till den grad att mamma sagt att hon blir irriterad på oljudet jag för, läst biologi 1-boken för typ femte gången, sett två episoder Big Bang Theory och varit belåten över att jag förstår fysikerskämten, läst fysik 1-boken (åtminstone några sidor i den), sovit dagssömn, kockat världens godaste pasta carbonara som inte smakar något alls i sjuklingens mun, läst om numerisk derivering, bakat jultårtor som smakar desto bättre i sjuklingens mun, äntligen duschat, lagat fruktsallad samt dreglat över Chuck från Gossip Girl. Jag har haft en vild dag.

Rubriken antyder på att man bör äta 500 gram frukt om dagen för att hållas frisk och lycklig. Uppenbarligen har jag misslyckats - här ligger jag ju och är inte det minsta frisk (okejokej, jag lider inte av mer än en självdiagnosticerad bronkit, men man får tycka synd om mig ändå!). Därav fruktsalladen som nämndes i stycket ovan. Jag var också för lat för att diska kniven och skärbrädet mellan pasta carbonaran och fruktsalladen, vilket orsakade en svag nyans av vitlök i fruktsalladen och vilket säkert tillförde riktigt rikligt med antioxidanter i den. Om jag skulle vara skarpare i huvudet skulle jag förklara vad antioxidanter är bra för, men det orkar jag inte med nu.

Heh. Heh.
Vojvoj vet ni. Int e de lätt int. Men, vad som lyser upp den mörka och snoriga novembersöndagen är vetskapen om den efterlängtade resan som skymtar i horisonten. Låt oss hoppas på att kamelklubben tills nästa veckoslut har blivit återförenad på länkstigen!

/Fysikälskaren

2 kommentarer: