torsdag 6 november 2014

Rädd för regn och rusk

Åh vad jag har mycket att påstå! För det första; trevlig Svenska dagen! Denna firade jag främst genom att idag köpa en grillad höna på svenska.

Vidare har jag idag bestämt mig för var jag vill finnas nästa höst (vilket jag förstod att också de andra kamelerna för sin del har fått lite klarhet i).

Det där om Svenska dagen för mig också till att granska rubriken lite närmare - ni lägger väl märke till min användning av alliteration?

Idag snöade det i huvudstadsregionen, medan jag glatt gick omkring i mina billiga tygtennaren. När jag gick hem från busshållplatsen hade snön på marken redan smultit till en våt och kall slaskgegga, och då gick jag inte mer omkring glatt alls, närmast på grund av att jag vid det laget tappat känseln i lilltårna.

Jag vill klargöra att jag inte brukar vara den som är rädd för att sporta i dåligt väder (det finns inga dåliga väder och så vidare). Det var jag som släpade ut motvilliga övriga kameler på länk förra söndagen i regnet. Men idag. Idag kändes inomhus alltför torrt och varmt jämfört med utomhus, och således struntade jag faktiskt i länken som jag hade planerat för idag. Struntade trots vetskapen att det bara är 191 dagar kvar till den stora dagen.

Nå det slutade i att jag släpade fram våran konditionscykel och trampade några varv på den samtidigt som jag såg på ett inspirerande avsnitt av Dr. House. Och nog blir man ju svettig så också. Nedan en bild på förrän jag blev svettig.

Egentligen ville jag bara visa upp min tuffa Chiquita-skjorta (som jag fick efter att ha köpt 5 kg bananer).

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar