onsdag 5 november 2014

Ta mig inte för seriöst


Hejhejhej!

Nu aktiverar sig även den tredje kamelen! Som en rolig fakta (jfr. engelskans ”fun fact”) berättar jag att även denna kamel ägnade sin sovmorgon åt träning (texten skrevs den 5 november)! Med en polare sprang och gick jag i ca 45 minuters tid. Jag är en god vän med morgonträning, så ni kan ivrigt vänta på fler inlägg om ämnet.

Men till saken! Högst troligen lider Ni, kära läsare, av lite stress. Det gör jag med, och uppskjutning av uppdragen som kräver ens uppmärksamhet gör saken bara värre. Vad kan då en lat och stressad person göra för att motverka detta äckliga tillstånd utan att påbörja arbetet? Jag har upptäckt att träning har en väldigt positiv effekt på stress, och dessutom känns det som om man gjort något produktivt! Efter en ordentlig träning är man nog värd sin plats på soffan och en bit kaka. Så gå nu och träna, arbeten kan man alltid göra senare!



/Stenklängaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar