fredag 21 november 2014

Drömmar som går i uppfyllelse

En lite hilari bild så här till att börja med.


Den andra kamelen i listan till höger här igen, fortfarande lika sjuk som förra gången. Den hilariga bilden syftar till det att min andning just nu är lämpligt rosslig och jag inte gör något annat än hostar, känns det som. Det blir nog ingen länk för mig på söndagen.

Idag har vi haft lyckan att bli överösta med lite snö här på de södra breddgraderna i vårt land, och där alla andra idag tycks klaga så tänker jag nu passa på att vara lite glad - jippii snö! Snart kanske vi får hoppa i skidspåret till och med! Enda nackdelen är ju förstås sedan det att mina favortiskor är de håliga och tunna tygskorna, som inte kommer hemskt bra överens med den vristhöga snön, vilket inte heller akillessenorna verkar göra. Men mysigt är det!

Rubriken syftar dock inte på det att vi blivit välsignade med detta vita väderfenomen, utan på det som samtliga kameler fortfarande hypar över. Om 52 dagar! Vad var chanserna!? Det kommer att bli det bästa. Och namnet mitt, det håller för tillfället sträck, om möjligt mer än till och med då för lite på ett halvt år sedan!

Kom ihåg att andas!

/Fysikälskaren

2 kommentarer: