onsdag 26 november 2014

Sjuklingen kvitterar

Hosthost, hackhack, det är jag igen. Idag var jag generös nog att tilldela tant doktorn en visit, eftersom vår kära Bakbloggare hotade med att inte släppa in mig i sitt slott ifall jag inte har en diagnos tills lördagen.

Min diagnos lyder:
Bihåleinflammation i den vänstra bihålan
Riktigt fin bihåla på den högra sidan
Inflammerad örongång på vänstra sidan
Riktigt fint öra på högra sidan
Riktigt fina lungljud
Riktigt fina lungbilder
Riktigt fina blodprovsvärden

Det blev inte så dramatiskt som jag hade tänkt mig, jag var ju trots allt fast besluten vid att en lunginflammation är riktigt möjlig även om jag inte varit upp över ens 38°C-strecket på termometern (min mamma tror jag lider av hypokondri).

Nu sitter jag här med en antibiotikakur, en kur av skvalpiga droppar att droppa i örat samt en kur triangelmärkt hostmedicin. Dessutom har jag en riktig infernalisk smärta nedanom det högra nyckelbenet, men som sagt så var röntgenbilden riktigt exemplariskt frisk, så för den fick jag inga piller. Tant doktorn riktigt berömde sedan min torra och hemska hosta. Jag är den riktiga drömpatienten, tro det eller ej.

Så tant doktorns varningens ord var att ifall jag är en aktividrottare så ska jag vara medveten om att pseudoefedrin är ett dopingpositivt ämne, och att om jag har någon idrott som hobby så ska jag nu ta en liten paus. Det blir nog en bra läkare av mig också någon dag, för det där hade jag ju klurat ut själv också. (Här vill jag klarlägga att jag absolut inte menar att vara lika nedlåtande som texten får det att låta; jag uppskattar alla läkares arbete och dagens tant var en riktigt trevlig en dessutom.)

Alltså kommer jag att fortsätta att vara sjuk och ynklig ännu i några dagars tid minst. Som uppdatering kan jag berätta att jag nu har tittat igenom alla Gossip Girl-avsnitt (info åt Hannele: 80 timmar och 40 minuter), och nu kan jag således koncentrera mig på The Big Bang Theory och House.


Att sådant.

/Fysikälskaren med abstinensbesvär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar