torsdag 5 mars 2015

Brand i axlarna...

...men inte mjältbrand inte, för det vore ändå allt för obehagligt.

Idag bestod mitt gymsällskap av duon K&A, och det var mig ett riktigt roligt gympass, i vilket det rymdes så väl riktigt aktivt gymmande som prat och skratt. Den totala tiden var 1:15 h, varav vi räknade ut att aktiv tid skulle ha varit ungefär en timme. Pulsmätaren fick hänga med denna gång, medelpuls 139 och maxpuls 179 visade den. Här nedan återfinnes vårt improviserade program:

Uppvärmning 5 min på löpmattan

Ylätalja x15
Lårpress x15
Bröstpress x15
x2

Kyykky på bosun x15
Magmuskler: fötterna på gympaboll, dra in under magen x15-20
Sneda magmuskler: boll från sida till sida x30-40
x2

Selkäpenkki x15
TRX, upphävning med vänstra handen x10
TRX, upphävning med högra handen x10
x2

Magmuskler: liggandes på rygg lyft midjan, fötterna 90° upp x20
Planka-sidoplankor, 5 s/per ställning x9 (ställningar)
x3

BONUS: Chin assist

Nedvarvning 5 min på löpmattan

Jag gillar att i sällskap träna så här cirkulerandes, så att man turvis gör rörelserna. Smidigt och bra liksom. Givetvis är vi alla tre på lite olika nivå och gör således våra rörelser med lite olika vikter, men det går ju ändå hur enkelt som helst att byta vikterna mellan varven.  Allt som allt kändes tränandet riktigt bra idag; tungt och roligt - mer av sådant!

Det är en blomma som står för positivt tänkande.
/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar