söndag 15 mars 2015

Dalsvik där alla har ett bilgarage

Just nu sitter jag på min stol och är alldeles illröd i ansiktet. Benen väger som synden och jag har en skavsårsblåsa under, ja under, foten. Dagens länk var nämligen till längden redan nästan uppe i två tredjedelar av HCR.

Till en början blev det 2,5 km joggning till idrottsplanen där dagens kvartersorientering skulle ta plats. Där valde jag den 6,3 km långa banan, som jag sedan tragglade mig igenom. Till slut blev det ännu att jogga de 2,5 km hem.

Även om tidtagargubben med sitt kroppsspråk utgav en känsla av att min tid på 1:10 h för själva banan inte var något att hänga i julgranen så är jag nog riktigt nöjd själv. Sportstrackern menar att det blev dryga 8 km att springa, och av dessa så sprang jag nog också en stor del. Vid kontrollerna stannade jag ju upp för några steg, och de allra brantaste uppförsbackarna gick jag också. Mitt orienterande är ingalunda ännu på den nivån att jag skulle kunna springa fram i någon allt för svindlande fart samtidigt som jag läser kartan, men denna gång då hela banan i stort sett tog plats längs med mina egna länkrutter så gick det ju något bättre på den kanten. Därtill var det ju väldans roligt att få en karta över närterrängen, så jag kan planera framtida länkar lite mer fantasifullt också!

Det sammalnagda saldot var alltså 13 km, på 1:45 h. 13 km innehöll vissa stoppar t.ex. medan jag köpte karta och registrerade mig i mål, men då stängde ja naturligtvis av både trackern och klockan. Medelfarten låg på dryga 8 min/km - något jag är nöjd över med tanke på att jag trots allt tog en del gångsteg under orienteringsdelen.

Vet dock inte om pulsutslagen (speciellt det där med 211) är något att lita på...
"Bara 8 km kvar, så är du i mål", blev jag besvarad då jag skröt med längden av min länk. Alldeles riktigt, och dagen visade mig nog också vilket helvete 21 km kommer att vara. Samtidigt tror jag starkt på att det är absolut genomförligt. Värkande knän, molande huvud och skavsår under foten är bara något som hör till! ;)

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar