söndag 29 mars 2015

De 3 L:n

Där L idag står för långt, långsamt och laxativt, inte laudatur, laudatur och laudatur, som ni kanske trodde. Detta för att länken som idag stod på schemat var lång och långsam, och laxativ i bemärkelsen jag åt en liter jordgubbar och drack två koppar kaffe innan jag sprang iväg.

För att på alla sätt tvinga mig till att springa långt och för att inte ha en chans att gena någonstans så tog jag bilen till momi, där jag lämnade den åt mamsen och sprang hem. Totalt blev det 12,1 km, på tiden 1:27:56 h. Detta betyder en medelfart på 7,3 min/km, kan ni tänka er? Riktigt ärligt så hade jag väntat mig något som alldeles klart lutar mer åt 8 min/km-hållet. Medelpulsen var 170, och maxpulsen 187.

På alla sätt kändes joggandet idag riktigt kuligt. Jag hade en lämplig mängd kläder på mig, motvinden var inte allt för stark, fåglarna kvittrade och benen kändes inte så tröga som de kunde ha känts. Det enda beklagliga var att jag under länkar på runt 10 km och mer tenderar att få en slags stickande smärta i knäet, men tills HCR så får jag väl lov att utveckla någon slags varierande löpteknik som taktik för hur jag ska kunna undvika alla slags stickanden i samtliga kroppsdelar.

Hipp hurra för allt roligt idag!
/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar