torsdag 5 mars 2015

En länk som faktist kan kallas en länk och andra filosoferingar

Sådana länkar har jag redan två i bagaget från denna vecka. Länkar som faktist varit till åtminstone hälften fyllda av en hastighet som kommer under 8min/km.

Löpning är en sportgren som hängt med under dom senaste åren. Ibland lite mer och ibland lite mindre. Och varje gång märker jag hur svårt det är att börja om och seriöst klara av att få några länkar ihop som kan kallas för länkar. Som är tillräckligt värda att gå under namnet länk. Och varje gång förundras jag över faktumet att jag låtit mig själv glömma de regelbundna länkarna som till en ganska hög grad orsakar en njutning och en känsla av lycka och välmående hos mig. Det får mig att tänka varför jag lämnat bort något som är ganska trevligt och något som tillslut inte tar så mycket extra tid. En halv timmes länk har man ju nästan tid för varje dag. Och de skadar inte någon om man ibland prioriterar dedär med välmående i form av en länk framöver någon läxa eller så.

Löpning är något som har en ultimat lite tröskel. Man kan löpa i nästan vad som helst, längre fram kan det vara trevligare om man använder sig av helt ordentliga löpskor istället för flipflops, men det är ju inget måste ändå. Löpning är extremt lätt, det är bara att sätta fot framför fot och öka tempot lite grann. Jag klarar av det, mina två kompanjoner klarar av det, varför inte du också?

Ett inlägg som egentligen skulle handla om hur stolt jag är för att fått ihop två länkar som faktist kan kallas för länkar. Två länkar som får mig att inse att vilja och mål gör saken snäppet lättare och jag märker att det kanske sen heller inte är så svårt att börja om. Om man bara är motiverad och vill. Jag tror det finns en orsak varför jag år efter år, kilometer efter kilometer, svett droppe efter svett droppe, har bestämt mig för att hålla kvar denna gren av sport och varför jag alltid återvänder till HCR. Och det finns en orsak varför jag gång efter gång klarar av att genomföra de 21 stycken kilometrarna som alltid i börja verkar så äckliga och hemska. Det är helt precis samman utför man en länk på 2,1 eller 21 kilometer, men den känslan som kommer efter att man är klar, är helt obegriplig. Det är orsaken varför jag orkar utföra länkar som kan bära namnet länk och som får mig att orkar fortsätta efter en länk som inte helt förtjänat namnet länk.
running motivation | Motivational Running Quotes From Pinterest | Training a Runner

/BB som egentligen älskar att springa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar