söndag 25 januari 2015

Balbin





Och så gick de ju att den tredje kamelen också var extra hurtig, muskulös, skön, förtjusande, älskvärd, intelligent, godhjärtad, humoristisk, äventyrslysten samt bara extra härlig i all sin härlighet.

Orsaken till att det blev två olika träningspass på två olika håll i Finland, var att den tredje kamelen helt enkelt inte orkade slösa åtminstone fyra timmar på ett äventyr som skulle äga plats på andra sidan världen. Sånt.

Så min träning tog plats vid gymmet idag. Mitt älskade gym som jag har längtat efter helt för länget. Men äntligen var det dags att få träffas igen. Dock var ju detta redan andra gången under gångna året och under tre dagar, men första gången var egentligen bara en gång som inte riktigt kan räknas som en gång.

2 h och 5 min var saldot. 10 min av crosstrainer så att svettet rann som på en fontän (t.ex. som på den som vi såg i Schweiz), en hel timme och en 10 minutare som gick ut på att en aning påminna övrekroppens muskler om att de faktist finns där, och så till slut en 40 minutare  på löpmattan som till en början var ett rena rama helvete på grun av mina ben, inte najs. Men faktist så lyckades jag tom slippa upp till en fart på 11-12 km/h och det var ju mera än najs!

Så isint' nu tro helt för blint på de två andra kamelerna. Nog jobbar jag också på mitt egna håll och så ser vi ju vem som springer snabbast den 16 maj ;)

Såhär elegant gick det inte helt

/BB som faktist också jobbar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar