måndag 5 januari 2015

Jämna siffror på programfronten

Det är nämligen så att jag igår fick ta emot min gymhistorias tionde gymprogram! Ajaj, vad tiden går. Idag morse hann jag också köra en sväng till gymmet och köra igenom en testomgång, och det var ju som väntat tungt och skakigt, men det ska nog bli bra det här!

FÄ:s tionde jumppa:
En illustration på de punkter som kan ha förblivit otydliga.
1. "Askelkyykkykävely"  dvs. gång så där att man vid varje steg går ner så bakre knäet snuddar vid marken, och främre knäet är i en π/2 radianers (hehe) vinkel med 2x6kg hantlar i händerna
2. "Chestpress", x12, 25kg

3. "TRX/Redcore leuanveto" dvs armhävning till dem som är lite svaga i bicepsarna, x12
4. Hoppande på och av bosun från alla åtta vädersträcken, sammanlagt 2x8 hopp/serie

5. Baklår liggandes på rygg, tyngden på det ena benet i krok och andra benet i en upp-ner-rörelse, 2x15
6. Halo på bosun dvs. ståendes på bosun, kahvis i händerna, för kahviksen runt huvudet i en "halo"-rörelse, 6kg

7. Sneda magmuskler tramp-tramp-magmuskler liggandes på rygg med tyngden på armbågarna, x20 (20 per ben)
8. Planka + sidoplankor så att 5 s "vanlig" planka, 5 s på ena sidan, vanlig igen, 5 s på andra sidan osv., sammanlagt 45 s, 8 byten

Och alla dessa i tre serier, så att 1. och 2. turvis, 3. och 4. turvis osv. Uppvärmningen består av 5 min på löpmattan och 5 min "käppjumppa", och nedvarvningen av 5-10 min på löpmattan.

Ett så roligt program så! Ikväll måste FÄ sedan verkligen ta sig i kragen och tänja lite, så att hon imorgon orkar springa hårt på kamellänken!

/FÄ

2 kommentarer: