måndag 19 januari 2015

Modèle standard

Vi äro allihop sedan några dagar tillbaka återlämnade hit i vårt egna lilla hörna av Europa från fysikens lovade centrum. Kul hade vi det och någon vacker dag ska vi skrifta ihop en liten berättelse om vad vi gjorde det och hur kul vi hade det. Verkligen.

Jag kan avslöja att sömn inte var något som vi sysslade allt för mycket med, och därav förblev både lördag och söndag, i alla fall för min egen del, väldigt sysslofattiga. Lite zombie-lika. Fortfarande är jag nog lite zombie-lik. Och har liksom svårt att greppa att vår gymnasiefysiks höjdpunkt redan både kom och gick.

Zombie eller ej började jag förstås måndagsmorgonen med ett litet gympass. Litet och litet - precis samma gympass som de två senaste gångerna. Lite jobbigt var det ju ställvis, och vid chest-pressen väntade jag mig nästan att axlarna förutom svett också skulle börja pumpa ur sig blod och tårar. Men så överlevde jag och är nu ännu lite starkare än förr. Hahahaha.

Denna formel förstår vi oss inte på.
Och verkligen så tror jag mig nu vara i större behov av detox från fysikens värld än någonsin tidigare.

/FÄ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar