fredag 2 januari 2015

Påriktigt tränade vi inte ens bicepsarna

Gissa var jag fann mig idag morse kl. 11 - på gymmet! Gissa vad jag gjorde där - gymmade! Gissa vem jag hade med mig - nå K hade jag med mig!

Jag skulle introducera kamraten K till mitt gym, och vi hurtade oss igenom mitt vanliga program. Det var riktigt kuligt! Jag tror också att det för min del börjar vara dags att få ett nytt träningsprogram, då nervbanorna definitivt vid det här laget har vänjt sig vid alla rörelser som för tillfället står på schemat. Kanske redan nästa vecka får jag svettas med ett nytt program, vem vet?

Biceps brachii muscle06.png
Denna bild stal jag från wikipedia eftersom den är ganska tuff.
Resten av dagen har jag sedan också planerat riktigt noggrant, i high definition så att säga. Jag ska blogga, leta efter något hälsosamt recept att baka efter imorgon (ni vet nytt år, nya, goda levnadsvanor), se på youtube-videos (man har ju ännu en hörförståelse i engelska kvar...), läsa 50 sidor i Boksskogen, se på House (också i kategorin över mitt engelska öra) samt ännu läsa om både analytisk geometri och rotationsrörelser! Det ska väl bli roligt?

I all seriöshet (usch, jag hatar det ordet) så är ju morgonträning det bästa med tanke på att efter att träningen är avklarad så har man resten av dagen tid på sig att göra allt och inget annat! Då återstår det bara att vända tillbaka på dygnsrytmen så morgonträningen faktiskt blir en morgonträning, i ordets verkliga bemärkelse.

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar