lördag 3 januari 2015

Hölkynkölkyn hem från jobbet

Idag var det meningen att årets första fotbollsskola skulle ta plats, men det blev ju så att säga ingen publiksuccé. Klockan slog 10.00, och varken några barn eller föräldrar var på plats. Därav spenderade jag och papsen den timme vi hade tid på oss på att spela korgboll (jag vann!), ha tävling om vem som träffar korgen snabbast från sex olika punkter (jag vann!) och spela fotbollstennis (i vilket jag förlorade...). Men det var kul, och nog blev man ju lite svettig nog!

Sedan började gubbisarna som skulle ha gubbjumppa i salen storma in, vilket var ett tecken för mig att byta om till löpbyxor och värmeunderskjorta, och sedan joggade jag min väg hem. Pulsmätarklockan säger 43:14 min, med medelpuls 172 och maxpuls 184. Och jag gick faktiskt inte ett enda steg under hela länken, om då inte de där riktigt några vid ett trafikljus räknas! Nedan ska jag ännu klistra in Sportstrackerns syn på saken:

Visserligen inte allt för snabbt, men godtagbart nog.
Jag är övertygad om att även om allt löpande i detta skede känns både tungt, jobbigt och långsamt, så kommer jag med två ordentliga länkar i veckan att vara i 21 kilometers skick om fem månader! 

På kvällsprogrammet idag står sedan definitivt tänjning, så att jag i morgon är i skick att föra de andra kamelerna ut på nya äventyr! ;)

/Fysikälskarenenen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar