lördag 24 januari 2015

Hölkynkölkyn hem från jobbet pt. 2

För tre veckor sedan sprang jag för första gången den här säsongen hem från fotbollsskolan, och idag tog den andra gången plats.


Så även om sportstrackern krånglade under hälften av vägen så kan vi mot slutet se att farten definitivt var snabbare än senast; med hjälp av CAS-räknaren kan jag räkna ut att medelfarten låg någonstans på omkring 7,2 min/km (förra gången 7,5 min/km). Medelpulsen låg på 162 medan maxpulsen låg på 185 - också här en liten förbättring.

Jag är väl medveten om att tre veckor trots allt är en relativt kort tid, och att konditionen knappast med mina träningsmängder kan ha förbättrats så värst mycket under denna tid. Men definitivt är vi ju på väg mot ett bättre håll hela tiden, och även om jag kanske inte befinner mig där som jag hade planerat att befinna mig vid denna tidpunkt då jag anmälde mig till HCR så ska jag väl nog orka kämpa på så att jag klarar mig igenom de 21 km. När i-skolan-sittandet väl tar slut finns det ju också en faktor mindre att ange som orsak till varför det inte finns tid för länkar. ;)

/Fysikälskaren

3 kommentarer:

  1. Så duktit! Och hei, nu får ni blogga snabbare fö ja har ren mitt inlägg nästan klart ;)

    SvaraRadera