söndag 11 januari 2015

Korso & snöstorm

Sattuneesta syystä, som man på finska säger, så var gårdagen för alla kamelers del en avslappnande, trött, lång, ineffektiv och slö dag. Ingalunda kan sådana fasoner ändå fortsätta här i nordöstra delen av Esbo - söndag utan kamellänk innebär förstås kvartersorientering på något håll av huvudstadsregionen!

Medan FÄ:s körkort fortfarande blänker av sin nyhet så kan FÄ helt enkelt inte bara sluta prata på om sig själv och sitt körande. Och vilket körväder det var idag då - halt som bara den, snöigt som bara den och allmänt kaos som bara den! Förstås klarade jag och min relativt tunga gasfot inte av att komma upp för den 30 meter långa backen vid parkeringsplatsen, och papsen måste stiga in och åtgjärda saken. På ring III märkte jag (då jag redan kört 3 km) att den ena bakdörren var uppe, och måste således stanna på en busshålppa så att papsen kunde åtgjärda saken. På motorvägen vågade jag pinsamt nog inte köra nära heller 100 km/h, snarare 20 enheter mindre. När det var dags för parkeringen gav jag en liten uppvisning på mitt spegelanvändande, då jag var någon centimeter ifrån att backa på en annan bil, som förskräckt gasade iväg (som mitt ynkliga försvar kan jag säga att back-radarn var avstängd eftersom dess censor var insnöad och pep hela tiden).

No väl, efter att parkeringsceremonin var avklarad var det dags att plumsa iväg på den 6 km:s banan jag valt, i knähög snö. Sprintdelen som stod först i tur gick riktigt bra - inga bommar och relativt okej fart. Den andra "icke-sprint-delen" med två gånger större skala gick inte fullt lika bra, då benen redan höll på att ge upp det där med att springa.

Början och slut på sprint-delen.
1:23 h gick det åt allt som allt, med maxpuls 180 och medelpuls 160. De flesta andra verkade ha förstått sig på vädret bättre och klätt sig i nabbskor i stället för vanliga joggingskor, själv fick jag lov att i gå långa omvägar runt alla glashala nedförsbackar och sist och slutligen föll jag bara en gång. Lite annorlunda söndagslänk alltså.

På tisdagen bär det av 2500 km mot sydväst, men före det ska jag försöka få inklämt ännu ett gympass. Auf wiedersehen!

/Fy-äl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar