lördag 13 december 2014

Gummistövlar på fotarna

Idag promenerade jag igen en liten stund. 1:15:32 h nämligen. Ungefär 5,5 km. Eftersom vädret idag bestod av vad som nuförtiden antagligen kan kallas vinterväder, så satte jag på mig gummistövlar. De håller mina fötter varma, tänkte jag. Men det gick så tassigt att gummistövlarna efter typ 200 m var fulla av både småsten och snöslask, och det var nu inte det minsta roligt. Snarare kallt och obehagligt. Usch.

Så här fort gick jag:
Jättekiva att Snapchat har tänkt på att folk kan tänkas villa meddela sina vänner om hur snabbt som vinden de rör sig!
Sedan så tog jag ut sulorna ur gummistövlarna så de inte skulle förvandlas till en mögelodling, för det skulle inte vara kiva alls.

Om exakt en månad ska samtliga kameler till Genève.

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar