måndag 22 december 2014

Uppstått har FÄ hurra, hurra!

Idag var jag på gymmet! På gymmet! Och tränade!

No jo, det var nämligen så att papsen skulle köra en liten sväng åt Kyrkslätt-hållet, och jag passade på att anmäla mig som frivillig chaufför, och fick således på samma gång en möjlighet att besöka gymmet som finns i Kyrkslätt. En gång har jag varit där förr, men då bara steg jag in genom dörren, tog av mig skorna, satte på mig skorna och gick ut igen (ungefär).

Efter att ha huliganat mig förbi alla stop-märken och rondeller som finns i Kyrkslätt började mitt gymmande sedan så bra att jag märkte att nyckeln ju faktiskt blivit hemma. Mycket passligt så råkade en av gymmets PT:s gå förbi i just den stunden, och han var vänlig nog att släppa in mig. 

Sedan gymmade jag! Enligt samma program som visat sig här också tidigare; enda skillnaden var att jag bytte ut löpandet mot cyklande, och att jag sänkte vikterna med ett kilo här och tio kilo där. Men det var riktigt kul! I testningssyfte hade jag också pulsmätaren på mig, och under det en timmes pass som jag gymmade mig igenom så låg medelpulsen på 138 och maxpulsen på 184 - helt okej. Visst märkte jag ju av att både armar och ben har mjukats upp lite under fem veckor, och att pulsen stiger långsamt och sjunker ännu långsammare, men nog ska det bli bra nog! Fysikälskaren har motivationen på topp!

Julgubben råkade också ha vägarna förbi, och eftersom jag har varit ett snällt barn så fick jag en julklapp av honom också. 

Se bara vad jag fick!
/Den faktiskt återupplivade Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar