onsdag 24 december 2014

Jullänken som inte blev av

Julafton idag, alla oss konsumenters högsäsong nämligen! Som en tradition brukar jag och far min varje julafton i väder som väder dra ut på en löprunda, alltid samma löprunda främst för att undvika städande och matlagande och gnällande mammor, men i år så blev jag förbjuden att följa med. Usch ja mej säger dom i Madicken.

Men för ett år sedan var jag på länk, och det tog 6 km eller 40 minuter. Sedan på kvällen så ställde kottskrället till med tidernas kalabalik, och det var nog 4000 gånger så ansträngande som alla länkar i världen (som jag sprungit, höhö). I år ställde han till med kalabalik redan igår, så hoppeligen är julafton nu helgat till att äta skinkstackarn och sånt.

Kul jul önskar kamelerna!
/Fysikälskaren (lämnad ensam i Nyland av de övriga kamelerna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar