torsdag 25 december 2014

Juldagsmorgonen som glimmade

Idag har jag jobbat mig igenom två träningspass. Det första var ytterst ofrivilligt och kom i samband med att jag grävde fram bilen ur vad som tedde sig som ett berg av snö, samt skrapade, raspade och hackade bort det beundransvärt tjocka lagret av is från fönstren. Webaston är kul de gånger som någon sätter på den.

Efter att bilen var återställd och i körskick så gjorde jag, mams och paps just så där som den skenheliga västerlänningen gör - körde till gymmet. Dock måste det påpekas att växlarna i cykeln inte fungerar så bra i -12°C, att de nya fina skidorna inte lämpar sig för skidföret i ett så tidigt skede av säsongen, att vägarna inte var plogade och att bussarna helt struntade i att köra mot vårt håll av Nyland idag. "Kaikki syyt, jotka estävät meitä liikkumasta ovat tekosyitä" - Urho Kekkonen

Nomens, samma program som senast på gymmet, nu vågade jag också ta både uppvärmningen och nedkylningen(?) på löpmattan, och återställa en del av vikterna till vad de var före de fem sjukdomsveckorna. Medelpulsen låg på 146 medan maxpulsen låg på 178, och den totala tiden som passet tog var 1.04 h. Jämfört med måndagen var medelpulsen högre och maxpulsen lägre, och återhämtingstiderna längre. Vilket jag trots allt vågar ta som ett gott tecken.

Ingalunda var jag, mams och paps heller de enda som fått för sig att ta en tidig start i kampen mot julgodisarnas kalorier, fullt hus kan man mycket väl säga att det var på gymmet. Vänta bara, det var ändå ingenting jämfört med vad det kommer att vara efter nyår, kan man trösta sig med.

Påminnelse om vad det är för dag imorgon.
/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar