måndag 8 december 2014

Sjuklingen kvitterar del 7864

Nog är det ju så att man börjar bli lite lä på sitt egna mående. Ni vet man vaknar 411 (uttala helst fyrtioelva) gånger om natten och är inte det minsta törstig men så torr, så torr i mun, näsa och hals ändå. Man stiger upp och kan inte få ett ord ur sig antingen just för att hals och tunga är så torra, eller alternativt för att stämbandena blockeras av två liter slem ungefär. Man hör ingenting av vad folk säger åt en för i örat hör man ett konstant något-antal-struket A eller E eller vad det nu sedan än är. Man är tvungen att gå omkring med munnen uppe som någon annan idiot även om man ju i verkligheten är synnerligen begåvad och smart. Folk börjar ju snart tro att jag är konstig.

Idag besökte jag en ytterligare tant doktor, och det var jätte kiva. Jag fick ytterligare en antibiotikakur (denna gång av annan ras än den föregående), samt slemupplösande äckelpäckel låtsashallonsmakande brustabletter och så såndäna välkommen-piller. Så sa hon att inga ansträngande kroppsliga aktivitetter denna vecka inte. En snabb blick på abijumppaschemat säger mig att jag imorgon kommer att spela volleybolley på ett ytterst flegmatiskt sätt, att jag på onsdagen kommer att skolka backträningen, och att jag på torsdagen kommer att hurra åt alla andra som svettas med cirkelträningen. Sedan lovade mig läkaren att jag är frisk till jul. Paree olla, tänkte jag.

Här ska jag nu dela med mig en jätte kiva sång som jag första gången hörde i samband med en Gossip Girl-episod. Den är så där jätte kiva och en gång så lyssnade jag på den när jag steg ut ur tåget en sovmorgon och allt var så glatt och kiva. Dessutom är den lite deprimerande och sorglig och likgiltig. Superartistisk video verkar den ha därtill


Resten av dagen skall jag ägna åt mitt projekt-pepparkakshuset, som jag nu i samma väva passar på att göra lite reklam för. Det är nämligen så att jag varje år har fixat fram ett så fint och så gott pepparkakshus, som sedan publiceras på den andra bloggen på julafton. Jag ska dela med mig av bilderna av det här årets hus på denna blogg också, sedan på julafton. Dessutom ska jag idag räkna procenträkningar och läsa om värmeenergi, för vill man ha L så läser man. Om man vill springa 2:06 så bör man också springa en del, men det problemet tar jag en annan dag.

/Fysikälskaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar