tisdag 2 december 2014

Månadens potti

Det råkade gå så till att jag låtit bli att använda min träningsdagbok, då under provveckan var träningarnas mängd plus, minus noll. Men här kommer det, min "potti" för movember. (Som en liten kommentar kan jag ju säga att vi tre kameler började öva till HCR den 2 november, bra vi! och ni med)

Länk: 6 gånger, varav en är power walk, en tough viking träning och resten vanliga löpturer. Tillsammans blev det 40 km på 6 h och 45 min.

Klättring: minst 10 gånger, klättringspassen är runt två timmar långa.

Simning: en gång, 500 m på 10 min.

Så denna månad var ingen höjdare, men i december smäller det till! Jag kan ännu berätta lite om den så kallade tough viking träningen. Den hittade jag här, en väldigt krävande och rolig träning! Den går ut på att springa och göra muskelträning där emellan.

snart är det sommar igen!

För er som inte vet vad Tough Viking är, så är det en tävling/evenemang där man springer en viss sträcka och går genom ganska brutala hinder. Jag ska ta del av nästa årets Tough Viking i Kaisaniemi, som är 12 km lång med 15 hinder. Det kommer att bli superb! Faktiskt fick jag skjortan jag beställde redan i dag. 
häftig eller vad?
/Stenklängaren


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar