måndag 1 december 2014

My heart is beating like a jungle drum

Tjänare käraste läsare! Som lovat berättar jag lite om dagens löptur. För att en viss syster skulle hinna till sitt tåg, var vi tvungna att hålla det kort. Lite över tre kilometer blev det på 20 minuter, men länken drogs i intervall-stil. Vad jag lärde mig idag var att man inte ska börja gå efter en spurt, utan fortsätta springa med lugn takt för hjärtats skull. Nog är det trevligt med att lära sig något nytt!

roligt
För att inte hålla det för kortfattat kan jag hålla på med temat om hjärtat. Många gör misstag med att börja springa med en helt för hög takt med tanke på deras kondition. Även jag hör till dessa människor, det är helt enkelt för roligt att springa fort! För tre år sedan var mina problem med benen som värst, och jag kunde inte springa alls. Det tog en stund för mig att våga börja med löpning igen, och jag trodde att jag var i bättre skick än jag var i. Illamående var en del av varje länk, och jag förstod vad jag höll på med först då jag fick en pulsmätare. 20 minuters länk med maximal puls, mina vänner! Det kan nog inte vara så bra för hjärtat. Så håll koll på er puls, löpning ska vara roligt och kännas bra!

/Stenklängaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar